Zobacz czy potrzebujesz uczyć bhp? - pierwsza pomoc

kursy bhp

Szkolenie BHP dla pracodawców

Każdy, kto prowadzi własną działalność gospodarczą i zatrudnia pracowników musi spełniać szereg obowiązków wynikających z przepisów prawnych. Kwestie dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy to tylko jedne z przepisów obowiązujących pracodawców

Zobacz czy potrzebujesz uczyć bhp? - pierwsza pomoc kursy bhp
oraz pracowników. Do jednego z obowiązków pracodawcy należy zapewnienie pracownikom szkolenia BHP, jednak warto pamiętać także o tym, że sam pracodawca musi posiadać ważne ukończone szkolenie. Firma działająca w branży BHP zajmuje się prowadzeniem odpowiednich kursów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym także szkoleń przeznaczonych dla pracodawców. Szkolenie BHP dla pracodawców jest przeznaczone także dla innych pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych, czyli innymi słowy dla osób, które kierują pracownikami. Ten rodzaj szkolenia BHP powinien trwać co najmniej szesnaście godzin spotkań seminaryjnych połączonych z samokształceniem uczestników. Szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy kończy się zdaniem odpowiedniego egzaminu, który jest przygotowany przez prowadzących.


Śmiało można powiedzieć że outsourcing BHP

Śmiało można powiedzieć, że outsourcing BHP jest szerokim pakietem zróżnicowanych usług, które są kierowane do właścicieli firm, przedsiębiorstw i spółek. Zakres tych usług może różnić się w zależności od tego, kto dokładnie się nimi zajmie. Na ogół jednak oferty firm oferujących outsourcing są dość podobne. Co takiego składa się zatem na oferowane przez nie pakiety?

Ogólnie rzecz biorąc można powiedzieć, że firmy outsourcingowe pomagają w zarządzaniu całościowym bezpieczeństwem w miejscu pracy. Robią to na wiele sposobów. Organizują szkolenia BHP (i te wstępne, i te okresowe) i pilnują tego, by nowi pracownicy zawsze mogli wziąć w nich udział. Pomagają też w ustalaniu przebiegu wypadków, jeżeli tylko dojdzie do nich w miejscu pracy. Każda firma oferująca pakiety usług BHP ma też prawo do wykonywania audytów poziomu bezpieczeństwa i higieny miejsca pracy oraz stanu ochrony przeciwpożarowej. Zakres usług wchodzących w skład pakietów jest naprawdę niesamowity i każdy pracodawca może na nim zyskać.


Czym jest BHP

Skrót BHP oznacza po prostu bezpieczeństwo i higienę pracy, która to nazwa jest powszechnie używana w odniesieniu do zbioru zasad dotyczących bezpiecznego, a także higienicznego wykonywania pracy. Ponadto bezpieczeństwo i higiena pracy jest osobną dziedziną wiedzy, której celem jest kształtowanie właściwych warunków pracy. Każda firma oraz przedsiębiorstwo, a także zakład pracy muszą przestrzegać zasad związanych z BHP. Istnieją specjalne firmy, które świadczą usługi z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudniając specjalistów od spraw BHP. Przepisy prawne, które regulują kwestie zachowania bezpieczeństwa oraz higieny w pracy znajdują się w Kodeksie Pracy. Każdy pracodawca oraz pracownik posiada obowiązek przestrzegania zasad BHP. Jednym z podstawowych obowiązków pracowników oraz pracodawców jest posiadanie ważnego szkolenia BHP, którego przeprowadzaniem zajmuje się odpowiednia firma. Bezpieczeństwo i higiena pracy obejmuje także zagadnienia z takich dziedzin, jak ergonomia, medycyna pracy czy też ekonomika pracy.


Kto może pracować w firmie BHP

Firma oferująca szkolenia BHP, a także szeroko rozumianą obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Osoba pracująca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy musi posiadać wykształcenie, które umożliwia jej pracę w służbie BHP. Istnieją różne stopnie zawodowe związane z wykonywaniem pracy w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Podstawowym warunkiem, żeby zostać zatrudnionym jako inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, jest posiadanie zawodu technika BHP, który otrzymuje się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem BHP jest osoba, która posiada wykształcenie wyższe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, albo osoba o zawodzie technika BHP wraz z trzyletnim stażem pracy. Każda firma działająca w branży BHP posiada wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają zawód technika BHP lub ukończyli odpowiednie studia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Pracownik służby BHP jest wyposażony w wiedzę z wielu dziedzin związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy.